Deel dit blog
ZZP-Forum

Infographic: Digitale opruiming

2 oktober 2018   321 keer gelezen  Infographic, ICT

Hoe ziet jouw digitale opslag eruit? Staat je hele bureaublad vol met ‘tijdelijke bestandjes’ of ben jij een opgeruimd type? Wij hebben 4 tips om je opslag overzichtelijk te houden!

Een opgeruimde werkplek zorgt ervoor dat jij je kan concentreren op je werk. En dat geldt dus ook voor je digitale omgeving. Een eindeloze lijst met tijdelijke bestanden op je bureaublad of in je map met downloads is niet handig! Je raakt gemakkelijk dingen kwijt en zeker als je niet alleen werkt, wordt dit een onoverzichtelijke brei.

Zorg dus (Tip 1) voor een duidelijke structuur in je digitale workspace, (Tip 2) sorteer je bestanden, zodat iedereen alleen dat hoeft te zien wat voor hem of haar relevant is. En vergeet vooral niet om hierover (Tip 3) te communiceren met je werknemers of collega’s. Als jullie allemaal je best doen voor een opgeruimde opslag, werkt iedereen efficiënter. Tot slot: (Tip 4) opruimen! Eens in de zoveel tijd is het nodig om je bestanden door te spitten en te bekijken wat je niet meer nodig hebt. Oude versies van designs, foto’s die niet meer gebruikt worden en andere, oude documenten; gooi niet zomaar alles weg, maar leg een archief aan. Dan kan je eventueel altijd nog wat terugzoeken, maar staat het niet meer in de weg. Opgeruimd staat netjes!

Terug naar overzicht

Relevante artikelen

Klantcontact in 2019: Mens of bot?
Infographic: Doe meer met je website (7 tips)
Doe het veilig!
Online adverteren als zzp’er, iets voor jou?
Kostprijs berekenen (infographic)
Auteur

Partner
Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, blogs en tips voor zzp'ers.

Vul je e-mailadres in en ga 1 jaar gratis boekhouden en factureren, met e-Boekhouden.nl.

De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 keer per week.

Deel dit blog