Deel dit blog
ZZP-Forum

5 voordelen van facturatiesoftware voor zzp’ers

15 maart 2017   1225 keer gelezen  Administratie en boekhouding

In welke branche je ook werkzaam bent als ondernemer, een paar onderdelen zijn voor iedere ondernemer hetzelfde. Zoals het maken van een factuur. Vind je het lastig om een factuur op te stellen? Of ben je op zoek naar een oplossing voor een digitale factuur? Online facturatiesoftware kan je helpen bij het maken en versturen van facturen. De systemen verschillen qua mogelijkheden en toepasbaarheid. In dit blog leggen wij aan de hand van diverse functionaliteiten uit wat de voordelen van factuurprogramma’s zijn.

1. Periodieke facturatie

Diverse programma’s bieden ondersteuning door middel van periodieke facturatie. Periodiek factureren is het herhaaldelijk factureren op een vast moment. De factuursoftware verstuurt vervolgens automatisch de factuur. Dat kan bijvoorbeeld elk kwartaal, maandelijks of wekelijks. Stel, een klant neemt een maandabonnement bij je af. Het systeem verstuurt dan automatisch elke maand de factuur naar de klant. Dat scheelt je een hoop tijd, want jij hoeft er niet elke maand aan te denken.

2. iDEAL integratie

iDEAL is niet alleen makkelijk voor het afrekenen in webwinkels, het kan ook gebruikt worden voor online facturatie. Hoe makkelijk zou het voor klanten zijn als je bij het versturen van de factuur gelijk een iDEAL-link meestuurt? Je klanten ontvangen de digitale factuur met iDEAL-link en kunnen direct betalen. Hierdoor maak je het je klanten makkelijker om de factuur meteen te betalen en ontvang jij sneller je geld.

3. Mobiele app beschikbaar

Als ondernemer ben je veel onderweg en heb je niet altijd een computer binnen handbereik. Steeds meer facturatieprogramma’s zijn ook als mobiele app beschikbaar. In de app kun je facturen aanmaken en versturen. Heb je even een paar minuten tussen afspraken in? Of reis je bijvoorbeeld per trein? Je verstuurt zo de facturen vanaf de app.

4. Bankkoppeling

Vroeger moesten ondernemers handmatig alle bankmutaties invoeren in het facturatieprogramma. Tegenwoordig bieden de meeste facturatieprogramma’s de mogelijkheid tot bankkoppeling. Dit betekent dat de software uit zichzelf de bankmutaties bijwerkt vanuit het internetbankieren. De bij- en afschrijvingen van de bankrekening worden automatisch verwerkt. Je overzicht is dus altijd up-to-date.

5. Offertes maken

Is het niet ideaal als het maken van offertes in hetzelfde systeem zou kunnen als de facturen? Diverse aanbieders bieden de mogelijkheid om naast facturen te maken en te versturen, ook offertes te maken. De offertes kunnen in de facturatiesoftware worden aangemaakt. Je klant ontvangt vervolgens de digitale offerte en kan deze ook online accepteren. Als je klant de offerte accepteert, zet je de offerte gemakkelijk om in een factuur. Zo hoef je niet meer handmatig de offerte in je factuurprogramma in te voeren.

Terug naar overzicht

Relevante artikelen

Waarom (online) boekhouden?
Voorkom een boete, doe btw-aangifte!
De kleineondernemersregeling, hoe zit dat ook alweer?
Starten met een boekhouding
Wat betekent aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers?

Reacties

Profiel foto

{{c.UserName}}
@{{c.InResponseTo}}

{{c.PostedOn}}

Reageer

Reactie plaatsen

Reactie wijzigen



Annuleren
{{error}}

Reactie plaatsen


{{error}}

Reacties plaatsen is uitgeschakeld

Auteur

Partner
Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, blogs en tips voor zzp'ers.

Vul je e-mailadres in en ga 1 jaar gratis boekhouden en factureren, met e-Boekhouden.nl.

De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 keer per week.

Deel dit blog