ICT
Partner
Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, blogs en tips voor zzp'ers.

Vul je e-mailadres in en ga 1 jaar gratis boekhouden en factureren, met e-Boekhouden.nl.

De nieuwsbrief verschijnt maximaal 1 keer per week.

Deel deze pagina

Social media: 8 onmisbare tools voor ondernemers

Social media tools voor zzp'ers

Social media is niet meer weg te denken, dus als startende ondernemer ga je er ook mee aan de slag. De vraag is alleen hoe. Er is zoveel mogelijk. Daarom zijn er verschillende tools in het leven geroepen. Maar ook daar is veel mogelijk. Wij lichten acht belangrijke tools voor je uit.

1. Rival lQ

Rival lQ vertelt je hoe concurrenten zich profileren op het gebied van social media en wat hiervan het resultaat is. Je selecteert zelf je concurrenten en Rival lQ volgt deze bedrijven, zodat jij kunt meegluren.

2. BuzzSumo

Om social media optimaal in te zetten is het noodzakelijk om te weten met welke onderwerpen je kunt scoren. BuzzSumo helpt je hierbij. Je kunt gespecificeerd zoeken op bepaalde termen en kijken hoe deze termen gewaardeerd worden op verschillende social media kanalen. Zo kom je erachter wat scoort bij jouw doelgroep. En met deze kennis kun je jouw strategie aanpassen en op lange termijn beter presteren op het gebied van social media.

3. Audience

Twitter je om je bedrijf op de kaart te zetten, maar weet je niet of jouw tweets echt aanslaan? Audience (voorheen SocialBro) geeft je inzicht over jouw twitterwerkwijze door je een analyse te geven van jouw tweets. Daarnaast verschaft deze tool je waardevolle informatie over jouw doelgroep.

4. Hootsuite

Met deze tool kun je social media monitoren, beheren en analyseren. Daarnaast plan je met Hootsuite je social mediaberichten voor een later tijdstip. Een uitkomst dus voor ondernemers die verschillende platformen vanuit één plek willen beheren.

5. LikeAlyzer

LikeAlyzer is een tool die je Facebookpagina analyseert. Deze tool geeft inzicht in je statistieken en geeft zelfs suggesties om de effectiviteit te verbeteren. Ideaal om je Facebookpagina te optimaliseren dus.

6. Fanpage Karma

Deze tool analyseert net als LikeAlyzer Facebook. En geeft je een inzicht over de groei, betrokkenheid en bereik van je pagina. Maar Fanpage Karma beperkt zich niet tot Facebook. Deze tool kun je ook inzetten om je YouTube en Twitter-activiteiten te analyseren.

7. SharedCount

Om erachter te komen hoe je geplaatste content zich online verspreidt zet je de SharedCount tool in. Mischien qua uiterlijk niet de mooiste tool, maar het geeft je een prima overzicht over interactie, likes en tweets. Ook achterhaalt SharedCount voor jou op welke social media platforms je concurrenten het beste scoren.

8. Infogr.am

Waarschijnlijk heb je het zelf al opgemerkt, infographics doen het goed op social media. Visuele content wordt gesignaleerd. Dat wil je dus niet aan je voorbij laten gaan. Met infogr.am ontwerp je zelf een infographic.

Terug naar het overzicht